ShimanoUltegraFB_022255300216_1.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_2.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_3.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_4.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_5.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_6.jpg
ShimanoUltegraFB_022255300216_7.jpg
alk. 159,00 €
 Valitse kelakoko
 Lisää ostoskoriin
Haspelikela
Shimano Ultegra on avokela, jossa on runsaasti käyttöominaisuuksia, mutta silti saat sen kohtuullisella investoinnilla, jonka turvaa mm. Coreprotect-suojaus, vesitiivis jarrujärjestelmä ja SuperStopper-takaliikkeettömyys. Coreprotect-suojaus ehkäisee veden pääsyä rungon sisälle, siimaohjaimen laakerille sekä sangan vapautusmekanismiin. Lisäksi jarrujärjestestelmä on vesitiivis. Hagane & X-Ship -koneisto lupaa vääntöä ja voimaa kalastajan käyttöön.

Shimano Ultegra FB -haspelikelojen ominaisuudet:

  • Shimano Hagane - Kaikki Shimano-kelat valmistetaan tehtaissa, joiden katolla lukee Shimano. Hagane-ominaisuudet perustuvat Shimanon tehtailla oleviin tuotantovälineisiin ja -tekniikoihin sekä siihen tietotaitoon, joka yhdistää tekniset innovaatiot toimiviksi kalastusvälineiksi. Tämän vuoksi kaikkien Shimano-kelojen omaisuudet ovat olleet lähes mahdottomia kopioida, koska tekniset ominaisuudet perustuvat omassa tehdassalissa olevaan tekniikkaan ja taitoon. Hagane-koneisto Kelan koneiston tehtävä on välittää voima kammesta kelan roottorille mahdollisimman tarkasti ja kitkattomasti, jolloin kelaustuntuma ja -voima ovat parhaimmillaan. Hagane-pääratas on puhdasta, kierrättämätöntä alumiinia. Se on kylmätaottu, koska näin tehty koneiston osa on kestävämpi, jäykempi ja paremmin toimiva kuin valamalla tehty. Lisäksi pääratas on sijoitettu optimaalisesti voiman välitystä sekä kelan painopistettä ajatellen. 
  • X-Ship - Kelan X-Ship -tuenta tarkoittaa, että kelan koneiston kriittiset komponentit ovat tuettu molemmista päistään tarkasti omille paikoilleen. Heti kammen ensikierroksesta lähtien tunnet koneiston tasaisen käynnin, mutta vasta kelaa rasitettaessa huomaat käytössäsi olevan kelausvoiman ja -väännön. 
  • Coreprotect – vesisuojaus - Kelan koneisto on vesisuojattu siten, että se ehkäisee veden pääsyn koneistoon. Tämän ansiosta kela pysyy uudenveroisessa toimintakunnossa pitkään, koska epäpuhtaudet eivät haittaa toimintaa, osat eivät altistu korroosiolle eikä vesi huuhtele voiteluaineita pois. 
  • Waterprof Drag - Vedeltä suojattu jarrujärjestelmä toimii luotettavasti ja aina samalla lailla olosuhteista välittämättä. Epäpuhtaudet tai vesi eivät pääse vaikuttamaan väsytysjarrun toimintaan. 
  • AeroWrap II -puolaus - Shimanon kuuluisa puolausjärjestelmä, joka toimiin niin monofiili- kuin monikuitusiimoja käytettäessä. Kelattaessa siima puolautuu kelan puolalle siten, että heitettäessä pakan eri siimakerrosten välinen kitka minimoituu. Tämän puolauksen avulla saat hyödynnettyä myös parhaiden 8-kuituisten monikuitusiimojen ominaisuudet täysmääräisesti. AeroWrap II -puolauksella varustetulla kelalla voit heittää tarkemmin ja tarvittaessa myös pidemmälle. 
  • G-Free -runko - Koneiston matopyörä on sijoitettu poikkeuksellisesti päärattaan akselin yläpuolelle, jolloin kelan painopiste on tuotu mahdollisimman lähelle kalastajan vapakättä. Tämän ansiosta erilaiset kalastustilanteissa syntyvät väännöt ja momentit on minimoitu käyttökokemusta parantaen. Alumiinista kylmätaottu puola Alumiinin kylmätaonta on ylivoimainen tekniikka verrattaessa perinteiseen alumiinin valamiseen. Kylmätaonnalla valmistettava kappale on jäykempi ja kevyempi kuin valettu, koska sen molekyylirakenne on erilainen. Shimano-tehtailla käytetään kylmätaontaa mm. kelojen rattaiden ja puolien valmistamiseen. 
  • AR-C -puola - Yksi Shimanon patenteista koskee AR-C -puolan etureunan muotoilua. Sen ansiosta siima lähtee heitettäessä puolalta lähes suoraan ensimmäistä vaparengasta kohti. Näin kelaa lähimpänä olevan vaparenkaan kitka minimoituu eikä vavassa tarvitse olla ylisuurta rengasta. 
  • S A-RB -laakeri - S A-RB -laakerit on tehty ruostumattomasta teräksestä, jonka ominaisuuksia on parannettu kemiallisen käsittelyn ja lämpökäsittelyn yhdistelmällä. A-RB laakerin pinta on kovempi kuin normaalilla laakerilla, joten sen vierintävastus on pienempi. Toinen laakerityypin etu on huomattavasti parantunut korroosion kesto (noin kymmenenkertainen teräslaakeriin verrattuna). Lisäksi S-tyypin laakeri on suljettu eli laakerin molemmissa päissä on metalli- tai kumisuoja, joka ehkäisee lian ja epäpuhtauksien pääsyä laakeriin. 

MalliKokoPainoVälitysNopeusSiimatilavuusLaakeritJarruteho
Ultegra 1000 FB1000200g5,0:166cm / kierros140m / 0,20mm1 S A-RB + 4 BB + 1 RB3kg
Ultegra 1000HG FB1000200g6,0:179cm / kierros140m / 0,20mm1 S A-RB + 4 BB + 1 RB
1 S A-RB + 4 BB + 1 RB
1 S A-RB + 4 BB + 1 RB
3kg
Ultegra 2500 FB2500240g5,0:173cm / kierros240m / 0,20mm1 S A-RB + 4 BB + 1 RB9kg
Ultegra 3000 FB3000240g5,0:173cm / kierros130m / 0,30mm1 S A-RB + 4 BB + 1 RB9kg

 

Oletko ostanut tämän tuotteen?

Tuotteen toimituskulut
Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä 0,00 €
Nouto Matkahuollosta 0,00 €
Nouto valitsemastasi postista 0,00 €
Nouto Postin pakettiautomaatista 0,00 €
Nouto myymälästä 0,00 €