ShimanoTranX_022255208239_1.jpg
alk. 299,00 €
 Valitse kelakoko
 Lisää ostoskoriin
Haukimiesten hyrräkela
Shimano Tranx on kehitetty rajuun ja monipuoliseen käyttöön, niin suolaisessa kuin makeassakin vedessä. Ominaisuuksiltaan Tranx on kuin luotu rouhean kokoluokan hauen kalastukseen. Järkyttävän kelausvoiman ansiosta sillä on helppo kalastaa painavilla vieheillä. CoreProtect ehkäisee veden, suolan ja epäpuhtauksien pääsyn koneiston sisälle.  

Matalaprofiilisena Shimano Tranx istuu hyvin käteen. Pidempi kampi, jämäkkä Hagane-runko, HEG/X-Ship -koneisto lupaavat kalastajan käyttöön vääntöä ja voimaa. Jarruvoimaa on vähintäänkin riittävästi (10 kg – 300/301-koko) ja siimatilavuus on uskottava. Siimaa 5 + 1 laakerin koneistolla vauhditettu kela ottaa sisään keskimäärin 75 cm/kammenkierros. Korkeapuolaisen kelan välitys on kuitenkin voimaa uhkuva 5,8:1. 

Shimano Hagane - Kaikki Shimano-kelat valmistetaan tehtaissa, joiden katolla lukee Shimano. Hagane-ominaisuudet perustuvat Shimanon tehtailla oleviin tuotantovälineisiin ja -tekniikoihin sekä siihen tietotaitoon, joka yhdistää tekniset innovaatiot toimiviksi kalastusvälineiksi. Tämän vuoksi kaikkien Shimano-kelojen omaisuudet ovat olleet lähes mahdottomia kopioida, koska tekniset ominaisuudet perustuvat omassa tehdassalissa olevaan tekniikkaan ja taitoon. Hagane-runko Rungon tehtävä on varmistaa kelan koneiston sujuva toiminta kelaa äärimmilleen rasitettaessa. Osaavasti suunniteltu ja hyvistä materiaaleista valmistettu Hagane-kelarunko on kevyt ja erittäin jäykkä. Se ankkuroi kelan koneiston osat täsmällisesti paikoilleen myös silloin kun kelaa rasitetaan äärimmilleen. Koneiston ja koko kelan toiminnan kannalta on tärkeää, ettei runko taivu missään kalastustilanteessa. Huonosta materiaalista ei voi tehdä hyvää osaa – tämän vuoksi Hagane-rungot tehdään magnesiumista, alumiinista tai CI4+ -materiaalista. 

X-Ship - Kelan X-Ship -tuenta tarkoittaa, että kelan koneiston kriittiset komponentit ovat tuettu molemmista päistään tarkasti omille paikoilleen. Heti kammen ensikierroksesta lähtien tunnet koneiston tasaisen käynnin, mutta vasta kelaa rasitettaessa huomaat käytössäsi olevan kelausvoiman ja -väännön. 

HEG-koneisto - HEG (High Effiency Gear) on normaalia suurempi, tarkkuustyöstetty pääratas, jonka avulla kelaan saadaan suuri vääntö- ja kelausvoima. Erityisesti tästä on hyötyä painavia ja suuren vetovastuksen omaavia vieheitä käytettäessä. Luonnollisesti voima on käytössä myös kalaa väsytettäessä. 

Coreprotect – vesisuojaus Kelan koneisto on vesisuojattu siten, että se ehkäisee veden pääsyn koneistoon. Tämän ansiosta kela pysyy uudenveroisessa toimintakunnossa pitkään, koska epäpuhtaudet eivät haittaa toimintaa, osat eivät altistu korroosiolle eikä vesi huuhtele voiteluaineita pois. 

Alumiinista kylmätaottu puola Alumiinin kylmätaonta on ylivoimainen tekniikka verrattaessa perinteiseen alumiinin valamiseen. Kylmätaonnalla valmistettava kappale on jäykempi ja kevyempi kuin valettu, koska sen molekyylirakenne on erilainen. Shimano-tehtailla käytetään kylmätaontaa mm. kelojen rattaiden ja puolien valmistamiseen. 

S A-RB -laakeri - S A-RB -laakerit on tehty ruostumattomasta teräksestä, jonka ominaisuuksia on parannettu kemiallisen käsittelyn ja lämpökäsittelyn yhdistelmällä. A-RB laakerin pinta on kovempi kuin normaalilla laakerilla, joten sen vierintävastus on pienempi. Toinen laakerityypin etu on huomattavasti parantunut korroosion kesto (noin kymmenenkertainen teräslaakeriin verrattuna). Lisäksi S-tyypin laakeri on suljettu eli laakerin molemmissa päissä on metalli- tai kumisuoja, joka ehkäisee lian ja epäpuhtauksien pääsyä laakeriin. 

MalliPainoVälityssuhdeNopeusSiimatilavuusLaakeritJarruteho
Tranx 300330g5,8:175cm/kierros235m / 0,30mm5 x S A-RB + 1 x RB10kg
Tranx 301330g5,8:175cm/kierros235m / 0,30mm5 x S A-RB + 1 x RB 
 

Oletko ostanut tämän tuotteen?

Tuotteen toimituskulut
Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä 0,00 €
Nouto Matkahuollosta 0,00 €
Nouto valitsemastasi postista 0,00 €
Nouto Postin pakettiautomaatista 0,00 €
Nouto myymälästä 0,00 €